Contact en FAQ
Betondingen.be is een webshop met diverse producten aan sierbeton en prefab betonproducten (online). Klik hier voor onze online brochure. 

Betondingen.be levert ook B2B neem daarvoor gerust contact met ons op.
 
Onze klantenservice is bereikbaar op via email of telefonisch:
[email protected] of +32 (0)78-48 20 84. Of per WhatsApp naar +31 85 06 06 204.
Klantenservice: [email protected]
Zakelijke en particuliere offertes voor standaardproducten: [email protected]
Zakelijke en particuliere offertes voor maatwerk: [email protected]
Bestellingen: [email protected]


Onze openingstijden:
Maandag van 07:00-16:30 uur (telefonisch bereikbaar van 11-16:30 uur)
Dinsdag van 07:00-16:30 uur (telefonisch bereikbaar van 9-16:30 uur)
Woensdag van 07:00-16:30 uur (telefonisch bereikbaar van 9-16:30 uur)
Donderdag van 07:00-16:30 uur (telefonisch bereikbaar van 9-16:30 uur)
Wij pauzeren tussen 12:30-13:00 uur
Vrijdag van 07:00-12:00 uur (telefonisch bereikbaar van 9-12:00 uur)
 
Afhaaltijden:
Maandag t/m donderdag van 07:00-16:30 uur. 
Vrijdag van 07:00-12:00 uur.
 
Wij zijn gesloten op:
Zaterdag, zondag en feestdagen 
 
 
Met vriendelijke groet, 
Betondingen.be

Bossekamp 12
5301 LZ Zaltbommel NL
 
KVK nr: 78323290
BTW nr: BE0752679022
BTW nr: NL861346762B01

Bankrekeningnummer: 110061527
IBAN: NL52 RABO 0110 0615 27
BIC: RABONL2U

Betondingen.be is een onderdeel van Betondingen BV. 
1 Contact
1.1 Contact Klantenservice

Onze klantenservice is via de email ([email protected]) en telefonisch bereikbaar. Wij zijn te bereiken van maandag t/m vrijdag via telefoonnummer: +32 (0)78-48 20 84 (klik hier voor onze actuele openingstijden).

1.2 Hoe neem ik contact op met Betondingen?

Heb je een vraag, opmerking of een klacht? Je kan dan een mailtje sturen naar [email protected] of via ons klantenserviceformulier, deze vind je aan de rechterkant van deze pagina. Je krijgt binnen 24 uur antwoord van ons.

1.3 Ik heb een klacht

Indien je onverwachts een klacht hebt, dan horen wij dat graag. Wij zullen er alles aan doen om deze tot tevredenheid van jouw op te lossen. Vul dit formulier in en mail deze met de bijbehorende foto's naar [email protected]. Wij streven ernaar om, op werkdagen, je email binnen enkele uren te beantwoorden. Als de ingediende klacht niet door ons opgelost kan worden kan deze ingediend worden bij de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl).

1.4 Reclameren breuk of schade

Je dient bij ontvangst je bestelling te controleren op breuk, beschadiging en compleetheid. Reclamering bij ontvangst melden op de aftekenbon van de chauffeur. Reclamering kan uitsluitend via email o.v.v. het ordernummer. Indien het om schade/beuk gaat, graag foto(s) toevoegen van het beschadigde product en van de verpakking. 
Uiteraard mag je ons bellen om vragen te stellen en/of te overleggen, maar de reclamering wordt uitsluitend per email ([email protected]) afgehandeld. Schade of breuk dient zsm doch uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst van de bestelling gemeld te worden.

2 Verzenden
2.1 Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten:

Pakketdienst: vanaf € 25,- excl. btw/ € 30,25 incl. btw.
Postcode 2000 t/m 3999*: € 67,81 excl. btw/ € 82,05 incl. btw.
Postcode 1000 t/m 1999, 4000 t/m 4999 en 9000 t/m 9999*: € 84,34/ € 102,05 incl. btw.
Postcode 5000 t/m 8999*: € 109,87/ € 132,94 incl. btw.



2.2 Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?

Postpakketten:
Pakketten tot ca. 15 kilo worden per brievenbuspost of pakketdienst verzonden (DHL). Zodra je bestelling de deur uit gaat krijg je van ons een track en tracé bericht (alleen pakketdienst).

Palletzending:
Pakketten boven de ca. 15 kilo zijn te zwaar voor de pakketdienst en worden per pallet verzonden.
Zodra je bestelling de deur uit gaat krijg je van ons bericht over de aflevering (track en tracé). 

Producten die per pallet verzonden worden, worden niet ter plekke geplaatst. Palletzendingen worden met een pompwagen gelost. Je bestelling wordt op een door ons goed bereikbare plaats gelost door een ca. 15 meter lange trailer of per bakwagen, direct naast de auto op een verharde weg. Een pompwagen kan alleen over verhard terrein, niet over gras, grond of grind.
Lossen op een andere plek (oprit, tuinpad, tuin, parkeervak o.i.d.) is te allen tijde ter beoordeling van de chauffeur.

Bestellingen worden standaard met een pompwagen gelost. Wil je de bestelling met een knijpauto gelost hebben? Neem dan contact met ons op voor een actuele prijsopgave ([email protected]). (Lossen met een knijpauto is vaak duurder en er is geen track en tracé mogelijk).

2.3 Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Afhalen van bestellingen is bij ons mogelijk. Afhalen kan op maandag t/m donderdag van 07:00-16:30 uur en vrijdag van 07:00-12:00 uur, na gereed melding van je bestelling. Afhaaladres: Bossekamp 10 in Zaltbommel (NL). Let op: voor een snelle afwerking dien je wel de bestelling te plaatsen via de webwinkel (kies dan voor afhalen in Zaltbommel)

2.4 Kan ik mijn bestelde producten ook laten plaatsen?

Alle artikelen worden standaard op een pallet afgeleverd (niet geplaatst). Voor het plaatsen van producten kan je bij ons een prijsopgave aanvragen ([email protected]). 

2.5 Wat doe ik met de meegeleverde (euro) pallet?

De geleverde (euro) pallet (is geen statiegeldpallet) wordt niet mee teruggenomen en ook niet opgehaald.

2.6 Ik ben niet thuis tijdens de aflevering, wat nu?

Je krijgt een dag voor levering van ons door dat er de volgende dag geleverd wordt.
Als er niemand aanwezig is wordt er contact met je opgenomen. Indien mogelijk wordt de pallet bij het bezorgadres neergezet (bijvoorbeeld in de tuin, oprit of carport). Als de chauffeur de pallet niet neer kan zetten wordt de pallet weer meegenomen, hier worden wel retourkosten voor berekend. Als de order voor een 2e keer aangeboden moet worden, wordt er opnieuw verzendkosten gerekend. Geef desgewenst bij je order (opmerkingenveld winkelwagen) aan waar wij de zending kunnen lossen en/of bij welke buren we kunnen aanbellen mocht je niet thuis zijn. Weet je van tevoren dat je niet thuis bent? Geef dan aan ons door waar we de pallet neer mogen zetten.

3 Levertijd
3.1 Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd van je bestelling staat bij het product vermeld (als je doorklikt zie je aan de rechterkant van de afbeelding de levertijd). Plaats je een bestelling met verschillende levertijden, dan wordt de langste levertijd aangehouden. Als je bepaalde producten snel in huis wilt hebben kan je deze producten beter apart bestellen. Zodra je bestelling klaar is krijg je bericht van ons over de aflevering (of gereedmelding bij afhalen).

Als het product op voorraad is gelden deze levertijden per postcode gebied: Postcode 2000 t/m 3999: op maandag t/m donderdag voor 15u besteld is de volgende werkdag geleverd. Op vrijdag voor 12u besteld wordt maandag geleverd. Voor postcodes 1000 t/m 1999, 4000 t/m 9999 kan de levering een dag langer duren (afhankelijk van de transportplanning). 

3.2 Ik wil graag een spoedlevering

Heb je de bestelling eerder nodig dan de aangegeven levertijd? Neem dan contact met ons op ([email protected])

3.3 Levertijden paalmutsen en muurafdekkers

Waarom is de levertijd van paalmutsen en muurafdekkers 3-5 weken? De levertijd varieert van 3-5 weken, dit is mede afhankelijk van het aantal en het seizoen. Van april tot november zal de levertijd eerder 3-6 weken zijn i.v.m. de drukte. In de bouwvak wordt er niet geproduceerd.

4 Bedrijven
4.1 Als bedrijf bestellen?

Als bedrijf kan je ook bij ons bestellen. Bestellingen kunnen via de site geplaatst worden. Bestellingen die verzonden worden, worden vanuit Nederland verzonden. Voor Belgische bedrijven is dan intracommunautaire levering van toepassing.

5 Retouren
5.1 Ik wil mijn bestelling retourneren
Indien je niet tevreden bent met je bestelling, dan kan je deze uiteraard retourneren.

Gedurende 14 dagen nadat een klant of een door hem aangewezen derde het product heeft ontvangen heeft deze het recht de koop te ontbinden zonder opgaaf van reden. Klant kan de koop ontbinden door gebruik maken van het formulier voor herroeping (zie ook de algemene voorwaarden) en dit binnen 14 dagen naar ons te verzenden. Retourformulieren kunnen naar [email protected] gemaild worden. Na deze aanmelding heeft de klant nogmaals 14 dagen om het product terug te zenden. Klant kan ook het formulier direct bij het retour voegen en binnen 14 dagen het product terugsturen. Ben je zakelijke klant? Gebruik dan dit formulier.

Het geleverde dient in originele staat en originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retour gestuurd te worden. De kosten van de retourzending zijn voor kosten van de klant. Betondingen.be geeft het aankoop bedrag (incl. de heen verzendkosten) zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de herroeping terug.

Wij betalen klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee hij de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Op maat (en op kleur) gemaakte producten (zoals paalmutsen en muurafdekkers) kunnen niet teruggestuurd worden. 

Terug sturen of brengen kan naar het retouradres (Bossekamp 10, 5301 LZ Zaltbommel NL). Je dient zelf zorg te dragen voor transport van de retourzending. 
Eventueel kunnen wij de retourzending ook voor je regelen, informeer naar onze prijzen en voorwaarden ([email protected]).

Klant is  alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

5.2 Hoe moet ik mijn bestelling retourneren?

Terug sturen of brengen kan naar het retouradres (Bossekamp 10, 5301 LZ Zaltbommel NL). Je dient zelf zorg te dragen voor transport van de retourzending. 
Eventueel kunnen wij de retourzending ook voor je regelen, informeer naar onze prijzen en voorwaarden ([email protected]).

 

6 Betaalmethoden
6.1 Uit welke betaalmogelijkheden kan ik kiezen?

Je kunt met de volgende betaal mogelijkheden betalen:

-iDeal; de gemakkelijkste manier om te betalen is via iDeal. Nadat de bestelling geplaatst is log je automatisch in op de site van je bank om de betaling (net zoals bij internetbankieren) gemakkelijk af te ronden. Betalen via iDeal is snel, gemakkelijk en veilig.

-Betalen op rekening; is mogelijk voor branche gerelateerde zakelijke klanten bij Betondingen. Bij een 1e bestelling vragen we echter wel een voorafbetaling. Als je eerder besteld hebt en branche gerelateerd bent kan er op rekening betaald worden (betalingstermijn van 30 dagen). Betaling via iDeal blijft echter de snelste optie, wij kunnen de order meteen verwerken, zodat er snel geleverd wordt.

-American Express, Visa, Maestro en Mastercard; je kunt bij ons ook met je creditcard betalen. 

-Sofort, Bancontact en Mister Cash; veelal gebruikt voor Belgische klanten. 

-PayPal; PayPal zorgt ervoor dat je makkelijk, veilig en snel kunt betalen als je online koopt. Zo kun je met een goed gevoel online shoppen. Betaling met Paypal kost 3,5% van het orderbedrag. 
 

Bankrekeningnummer: 110061527 t.n.v. Betondingen.be.
IBAN: NL52 RABO 0110 0615 27
BIC: RABONL2U 

7 Bestellen
7.1 Hoe kan ik bestellen?

Producten selecteren
Je kunt via de webshop bestellen. Zodra je een product naar tevredenheid hebt gevonden kan je deze in het winkelwagentje plaatsen. Met de knop ''leg in winkelwagen'' voeg je een product toe aan je winkelwagen. Wil je meerdere exemplaren bestellen? Pas dan het aantal dan aan door op het pijltje te klikken. Met de knop ''verder winkelen'' ga je terug naar de winkel. 

Klaar met winkelen? Klik op ''afrekenen''.
 
Gegevens invoeren
Het is niet nodig om een account aan te maken. Bij ''uw gegevens'' vul je je persoonlijke gegevens en het afleveradres in. Klik vervolgens op ''volgende stap''.
 
Verzendwijze
Kies de door jouw gewenste verzendmethode.
 
Betaalmethode
Kies je gewenste betaalwijze: bijvoorbeeld via iDEAL of PayPal. Of kies voor vooruitbetaling (d.m.v. het totaalbedrag over te maken op onze rekening). Bij "vooruitbetaling" word je bestelling pas verstuurd zodra wij de betaling binnen hebben. Je kan eventueel ook voor "contant betalen bij aflevering" kiezen, je betaald dan pas bij aflevering. 
 
Bevestigen
Je krijgt een overzicht van je bestelgegevens. Klopt je bestelling? Vink dan aan dat je akkoord bent met onze algemene voorwaarden. Je kunt de bestelling afronden met de knop ''volgende stap''. Hiermee ga je door naar het betaalproces.
7.2 Hoe wordt mijn bestelling verwerkt?

Je bestelling wordt zo snel mogelijk via de aangegeven levertijd verwerkt. 
Je krijgt tijdig bericht van ons wanneer je bestelling geleverd wordt. Je kunt tijdens het bestelproces een gewenste leverdag aangeven, we zullen hier (mits haalbaar) rekening mee houden.

7.3 Ik wil graag vanuit Nederland bestellen

Bestellingen vanuit Nederland kunnen geplaatst worden via www.betondingen.nl.

8 Betondingen
8.1 Hebben jullie ook een brochure?

Ja die hebben wij, klik hier voor de brochure. Liever een brochure per post ontvangen? Stuur ons dan een mailtje.

8.2 Wat is Betondingen?
Betondingen is een webwinkel met een breed assortiment prefab betonelementen en leuke tuinmaterialen. Voor zowel particulieren als bedrijven. Het gemak van online Sierbeton bestellen.
8.3 Is er ook een winkel/showroom?
Betondingen.be is een webshop met een groot assortiment sierbeton en prefab betonproducten. We zijn geen fysieke winkel maar het is wel mogelijk om bestelde producten bij ons af te halen.
9 Betonproducten
9.1 Wat is de bruin/roestige stip op mijn beton?

Ondanks strikte kwaliteitsnormen en –controles van onze natuurlijke producten zand, grind, cement en water kan het zijn dat er oer meekomt met de grondstoffen in de betonmengsels en daarmee het eindproduct. Vaak uit dit zich in een bruine oerplek als roest. Het verschijnsel ‘oerplekken’ is niet te voorkomen, maar heeft daarentegen geen invloed op de kwaliteit van onze producten. Helaas kunnen wij hier geen garantie op bieden.

9.2 Wat is de witte uitslag op betonproducten?
Er kan soms wat witte uitslag op betonproducten zitten, met name op de antracietkleurige producten. Deze witte uitslag is kalkuitbloei, kalkuitbloei is het resultaat van een chemische reactie van stoffen in het beton die als witte uitslag aan de oppervlakte van het product zichtbaar worden. Deze witte uitslag verdwijnt vanzelf onder invloed van regen en andere weersomstandigheden. Kalkuitbloei heeft geen invloed op de constructieve sterkte van de betonproducten.
Op al onze betonproducten kunnen wij helaas geen kleurgarantie en kleurbehoud geven. Kalkuitslag kan dus nooit een aanleiding tot weigering of reclamatie zijn.
10 Garantie
10.1 Welke garantie heb ik op mijn bestelde artikelen?

Op onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. Dit wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Als een product niet aan de verwachtingen voldoet is Betondingen verplicht dit kosteloos te herstellen of een vervangend product te leveren.